Kompanija Ericsson Nikola Tesla Grupa (ENT) održala je prezentaciju svojih digitalnih rješenja, u području informacijsko-komunikacijskih rješenja u zdravstvu.
Predstavljen je BIS – bolnički informacioni sistem kao rješenje za integraciju administrativnih, finansijskih informacija i poslovnih tokova u sistemu pružalaca usluga.
Zavod zdravstvenog osiguranja Tuzlanskog kantona 2022. godine krenuo je u uspostavljanje Integrisanog zdravstvenog informacionog sistema (IZIS) i digitalizacije zdravstva na području Tuzlanskog kantona. “Nakon uvođenja elektronskih zdravstvenih legitimacija, osiguranim licima je omogućen elektronski medicinski karton u okviru postojećih sistema AIS (ambulantni inforacioni sistem) i BIS (bolnički informacioni sistem). Zdravstenim ustanovama i zdravstvenim radnicima omogućili smo i stavili na korištenje nadograđene verzije AIS-a i BIS-a“, istakao je Denis Husić, direktor Zavoda. Istakao je i funkcionalnost i implementaciju e-Potvrda za ortopedska pomagala, digitalizaciju uputnica za dijagnostičke pretrage, te važnost uvođenja i primjene propisivanja i izdavanja recepata i ortopedskih pomagala za sve osiguranike Tuzlanskog kantona.
Kao nastavak implementacije IZIS- Zavod zdravstvenog osiguranja Tuzlanskog kantona je pokrenuo Portal Pacijent “Moje zdravlje”. “Radi se o strateškom projektu i finalizaciji procesa i servisa u implementaciji integrisanog zdravstvenog informacionog sistema, putem kojeg građani/osigurana lica imaju elektronski pristup podacima iz zdravstvenog kartona i uvid u medicinsku dokumentaciju. Elektronski karton pacijentima uveliko olakšava proces liječenja i ostvarivanje prava, budući da je omogućen uvid u medicinsku dokumentaciju, radiološke nalaze, uputnice, ali i termine naručivanja”, zaključio je u uvodnoj riječi direktor Husić.
Tokom prezentacije, predstavnici kompanije ENT-a prikazali su prednosti bolničkog informacionog sistema. Kako se moglo čuti sistem BIS je prikladan za medicinske ustanove bilo koje veličine, od ambulante do velikih bolnica. Glavna funkcija sistema je integrisati sve procese u ustanovi, centralizirati sve medicinske i administrativne podatke koji se odnose na pacijenta i omogućiti lakšu komunikaciju između liječnika, medicinskih sestara i ostalog bolničkog osoblja.
BIS podržava svakodnevne procese donošenja odluka u liječenju kombinirajući velike količine medicinskih i nemedicinskih podataka.
Zdravstveni radnici koji koriste BIS izbjegavaju nepotrebne papirnate dokumente i grade snažne temelje za automatizaciju zdravstvenih procesa. Ovisno o instituciji, složenosti procesa i potrebama, različiti moduli sistema dostupni su za implementaciju.
Tokom prezentacije predstavljeni su i pozitivnih primjeri implementacije sistema kako u BiH, tako i u zemljama u regionu i šire, uz prikaz funkcionalnosti sistema u praksi.

